torsdag 21 januari 2010

Välkommna! (Zambrott)

Hejsan allihopa! Jag är nu, efter en tids välbehövlig semester tillbaka för att återigen förklara de sinnessjuka personerna på wikipedia, hur det egentligen står till, och hur de tänker.

Tack vare WT bör fallet med Zambrott/Perolinka/Gameon/WT/Någon - lösas. Till och börja med kan jag berätta att Zambrott, Perolinka och GameOn är tre helt olika personer. Ingen av de har någonting med någon annan att göra.

Zambrott är en till synes sinnesjuk person, med en passion för att sabotera på wikipedia, utan att det ens blir någon trollning eller att det blir speciellt roligt. Zambrott avslöjar alltid sig själv och vilka konton han använder. Se även hans youtube-konto.

Perolinka är en gammal konfliktmakare och björntroll från en.wp som kommit till svenska upplagan efter "ihärdiga konflikter på enwp". Nåja, Perolinka har under snart ett års tid om jag inte missminner mig redigerat flitigt på wikipedia. Perolinka har bland annat jagat Torvindus marionett Nadasurf under en lång tid.

GameOn har också redigerat knappt ett år och alltid varit flitig inom IP-koller och metafrågor. Inga direkta artiklar ifrån det hållet, även om han tydligen skriver artiklar som uppnår rekommenderad status. Att det är han själv som rekommenderar och att artiklarna innehåller 1200 byte brödtext är en annan femma. Gameon har genomfört ett trolleriprojekt med diverse låtsaskonton som används för att låtsas vara nybörjare. Gud vet varför..

Han har också lämnat projektet och återkommit ett oräknerligt antal gånger.

OK, so far, so good.

Nu till poängen. Björntrollet Perolinka är misstänkt för att ha låtsas vara Zambrott (??) och för att ha missbrukat möjligheten att inneha flera konton, om jag förstått situationen rätt. Gameon är den som tagit upp detta. Även Herr X har deltagit på ett hörn i detta fal..

Saken är den att Perolinka, GameOn och Herr X överhuvudtaget ej är inblandade och borde för deras egen skull stannat ute ifrån första början.

Jag, WT, har efter förberedelser skapat kontona Rumpgreger och Rötägg. De är alltså mina och ingen annans. Jag har skapat de via proxy. Saken är den att Perolinka eller någon annan snorunge tydligen har nästlat sig in i mitt nätverk och rört samman någonting. Jag är därför inte helt säker på hur det kommer se ut vid en eventuell IP-kontroll. Skulle vara intressant för mig och resten av mina vänner att veta hur det egentligen blev.

Perolinka har tydligen övergett sitt gamla konto, skapat ett nytt och bestämt sig för att bara redigera artiklar. Jag har ingen aning om vilket detta konto är, men om inte annat lär det visa sig med tiden. Jag har ingen anledning att inte tro Perolinka.

Så min slutsats är. Rumpgreger (Klotter-Greger) och Rötägg registrerade sig via proxier, som sedan blockerades efter medveten vandalisering av oss.

Perolinka är oskydlig här, men bör ge fan i att gå emot Herr X.
GameOn bör sluta med sitt trollande och bestämma sig om han ska vara kvar eller ej.
Vilka IP-adresser Zambrott använder bör kontrolleras och sedan bör de blockeras. Om inte mitt handlande med Rumpgreger och Rötägg skrämde nog med slag på vederbörande. Vad det gäller Herr X är det bara för Perolinka att be om ursäkt, på gammalt hederligt wikipediavis.

Tack för mig!

2 kommentarer:

  1. hej, jag är zambrott, om jag vore sinnsesjuk hade jag inte gått på klarebergsskolan med bäst troligen betyg av killarna i min klass (8b), men du glömde darkrille132 (kolla hans youtube) som heter rickard och ligger bakom vadhänderkontona och tzmonkey. kolla också dethär klippet: http://www.youtube.com/user/m4saken#p/a/u/2/CA2lSQmD-zI

    SvaraRadera
  2. kontakta mig via youtube! puws!

    SvaraRadera